Accountancy
Ondernemingen dienen jaarlijks hun jaarcijfers op te maken. Daarbij moet er aan een fors aantal regels en richtlijnen worden voldaan. Ondernemingen in het MKB beschikken meestal niet over de expertise om aan die eisen te voldoen.
Ondernemingen dienen jaarlijks hun jaarcijfers op te maken. Daarbij moet er aan een fors aantal regels en richtlijnen worden voldaan. Ondernemingen in het MKB beschikken meestal niet over de expertise om aan die eisen te voldoen. Wij kunnen deze werkzaamheden uit handen nemen. Ook als de onderneming wel zelf jaarcijfers opmaakt is het vaak verstandig om deze door een externe onafhankelijke deskundige te laten beoordelen. Door accountants samengestelde of beoordeelde jaarrekeningen hebben een meerwaarde voor externe gebruikers. Bankiers bijvoorbeeld zullen bij hun risico inschatting hier rekening mee houden, wat een lagere rente kan opleveren. Ook bij het aanvragen van privé-leningen, zoals voor de aankoop van een woning, kan dit invloed hebben op de uitkomst van de aanvraag. Naast het samenstellen of beoordelen van jaarrekeningen zorgen we ook voor het opstellen van correcte deponeringsjaarstukken voor de Kamer van Koophandel.
Uiteraard houden de accountancywerkzaamheden niet op bij de jaarcijfers. Naar aanleiding van deze cijfers, maar ook tussentijds, denken we graag mee en geven we advies over de koers van de onderneming en gaan in op allerlei vragen die bij u als ondernemer spelen. Wat voorbeelden: Heb ik nog de juiste ondernemingsvorm? Wat is de toekomstvisie? Hoe zit het met de opvolging? Wanneer moet ik beginnen met het ‘verkoopklaarmaken’?
Accountants en adviseurs met gedegen kennis én visie.
Wij kunnen veel werkzaamheden voor en met u verrichten, waardoor u zich kunt concentreren op uw kernactiviteiten.
Ondernemingen dienen jaarlijks hun jaarcijfers op te maken. Daarbij moet er aan een fors aantal regels en richtlijnen worden voldaan. Ondernemingen in het MKB beschikken meestal niet over de expertise om aan die eisen te voldoen.
Het belastingstelsel is onderhevig aan veelvuldige wijzigingen. Hierover wilt u tijdig worden geïnformeerd, met daarbij de gevolgen voor zowel uw onderneming als uzelf.
Indien gewenst verzorgen wij de complete boekhouding voor alle soorten onder-nemingen. Dit kan zowel bij u op het bedrijf als bij ons op kantoor plaatsvinden.
Door middel van een professioneel salarisverwerkingspakket kunnen wij periodiek uw loonverwerking verzorgen (incl. aangifte Loonheffing).
Heeft u een bezettingsprobleem op uw administratie? Dat kan zich zo maar voordoen. Het is mogelijk uw eigen controller of uw eigen administratief medewerker via ons te betrekken, die op parttime basis in uw bedrijf werkzaamheden voor u verricht.
Het overnemen en/of fuseren van bedrijven is een complexe en doorgaans ingrijpende gebeurtenis. Professionele begeleiding is mede vanwege de vele voetangels en klemmen een "must".
Op het gebied van schenking, beheer van uw vermogen en estate planning zijn er vele veranderingen in de wet- en regelgeving. Onze Accountants kunnen u ter zake adequaat adviseren.
Arbeidsrecht is gecompliceerd en wordt gekenmerkt door veel dwingendrechtelijke bepalingen waar niet vanaf geweken mag worden, ook al zijn beide partijen het volledig met elkaar eens.
De accountants en adviseurs van UnsterDeMeent zetten hun kennis en ervaring om in kansen voor cliënten. Het dagelijkse werk van een ondernemer/ (financieel) directeur bestaat uit het maken van keuzes. Daarbij heeft iedere optie haar voors en tegens. Een sparringpartner die dan helpt om de juiste keuzes te maken is belangrijk bij de ontwikkeling van uw onderneming.
Ondernemen vraagt om gedegen kennis maar ook om visie...